המדריך השלם לרכישה חכמה של טרמפולינה

המדריך השלם לרכישה חכמה של טרמפולינה

טרמפולינה גדולה ואיכותית מהווה מוקד להנאה גדולה בכל גינה. הן הילדים והן המבוגרים ייהנו מהאטרקציה הזאת לאורך זמן, ומעבר לקפיצה מהנה, יש לפעילות בטרמפולינה יתרונות רבים החל מחיזוק השרירים ועד שיפור היציבה, הסיבולת והבריאות הכללית.

קונים טרמפולינה ? – מה צריך לבדוק?

בבואכם לבחור טרמפולינה מתוך המבחר הקיים, חשוב מאוד להקפיד על עמידות, איכות, בטיחות ועוד אספקטים שמחייבים בדיקה. כדי לסייע לכם במשימה, אספנו עבורכם את הדברים שהכי חשוב לבדוק בעת רכישת טרמפולינה:

 

 

 

 

 

 

 

 

מימד הבטיחות – רשת ההגנה קובעת !

טרמפולינה חייבת להיות בטיחותית והסביבה הבטוחה של הטרמפולינה מושפעת מרשתות ההגנה של הטרמפולינה.

כשתחפשו טרמפולינה, תגלו שקיימות רשתות הגנה שונות. כיצד תדעו להבדיל ביניהן ולדעת מה בטיחותי עבורכם?

 

 

 

 

רשת הגנה חיצונית

בעבר היו טרמפולינות ללא רשת הגנה, שנחשבו בעייתיות, כיוון שהקופצים נפלו החוצה.

לאחר מכן, צצו טרמפולינות בעלות רשתות הגנה חיצוניות, שאומנם יוצרות תחושה של מרחב פנימי גדול, אך זו אשליה בלבד – כיוון שעל מגן הקפיצים ממילא לא קופצים.

לטרמפולינה בעלת רשת חיצונית בלבד יש חסרונות רבים:

  • מי שעף על הרשת באזור העמודים נחבט מהעמודים.
  • ילדים נוטים לעמוד או לשבת על מגן הקפיצים ולכן יכולים להיפצע מהקפיצים
  • יצירת בלאי גבוה, כיוון שמתחת למגן קפיצים נמצאים הקפיצים ודריכה בין שני הקפיצים יוצרת לחץ מקסימאלי עליו והיווצרות חיכוך אשר גורמת לקריעת מגן הקפיצים.
  • הרשת החיצונית מולבשת כמו שרוול על העמודים, ובשל הלחץ על רשת ההגנה היא הופכת לרפויה אחרי מספר חודשי שימוש בטרמפולינה ואין אפשרות למתוח אותה שוב. התוצאה היא רשת שאינה עושה את העבודה כמו שצריך.

רשת הגנה חצי פנימית/חצי חיצונית

טרמפולינות ברמה גבוהה יותר בעלות רשת הגנה משולבת: חצי פנימית – חצי חיצונית. רשת זו משיגה את המטרה בצורה חלקית, כיוון שמגן הקפיצים עדיין נמצא בתוך שטח הקפיצה ויתבלה מהר הרבה יותר.

רשת הגנה פנימית

רשת פנימית נחשבת לפתרון הטוב ביותר. בשנים האחרונות הבינו רוב יצרני הטרמפולינות כי רשת הגנה פנימית היא הפיתרון האידיאלי שפותר את רוב הבעיות שנוצרו ברשת ההגנה החיצונית. הבעיה היחידה בדגמים בעלי רשת הגנה פנימית היא שברוב הדגמים הגובה שלה ממשטח הקפיצה נע בסביבות 1.5 מטר, ולכן ברשת נמוכה יש סיכוי שבני נוער או מבוגרים שקופצים טוב וגבוה יפלו החוצה.
כיום קיימות בשוק טרמפולינות שמציעות את המבנה האידיאלי עם רשתות גבוהות מאוד כ-3 מטר מהקרקע. רשתות אלו מגיעות עם עמודי ברזל עבים, חזקים וגבוהים יותר מטרמפולינות אחרות. אלו הרשתות הטובות והבטוחות ביותר. מומלץ לבחור טרמפולינה בעלת ספוגי קצף על העמודים, על מנת למנוע פגיעה מעמודי הרשת בצורה מקסימאלית. כמו כן, חשוב להקפיד שהרשת של הטרמפולינה שתקנו תגיע עם הגנהנגד השמש הישראלית החזקה.

לרשת הפנימית הגבוהה יש מספר יתרונות בטיחותיים חשובים מאוד:

  • מי שנוחת על הרשת באזור העמודים לא נתקע בעמודים, כיוון שיש רווח אשר בולם את ההגעה אליהם.
  • אין מגע עם מגן הקפיצים מכיוון שהוא ממוקם חיצונית לרשת ההגנה ולכן אי אפשר לשבת או לעמוד או לקפוץ עליו או לקבל מכה מהקפיצים. היות ולא דורכים עליו, הבלאי של מגן הקפיצים ביחס לטרמפולינות אחרות הוא מזערי.
  • רשת ההגנה הפנימית מחוברת לעמודים בעלי רצועות אשר ניתנות למתיחה.

יציבות המתקן

פרמטר נוסף שיש לבחון בבחירת טרמפולינה הוא ממה עשוי המתקן של הטרמפולינה. חשוב לדעת שככל שהמתקן כבד יותר, כך הוא יציב יותר. לכן, יש משמעות רבה לחומר ממנו עשויה הטרמפולינה. מומלץ להעדיף מתקן עשוי ברזל מגלוון למניעת החלדה שעונה על הדרישות האלה ומקנה יציבות מקסימאלית לעומת מתקן מאלומיניום הקל במשקלו ולא מקנה יציבות מקסימאלית למתקן.

 

 

 

 

 

סולם הטרמפולינה – לטפס בטוח

חשוב לבדוק את מבנה הסולם לטרמפולינה וסביבתו המהווים שיקול חשוב בבחירת טרמפולינה. קחו בחשבון שילדים נוהגים להיכנס ולצאת מהטרמפולינה בעזרת הסולם, לרוב כאשר ילד אחר עדיין קופץ במתקן ולכן – חשוב מאוד שיהיה לטרמפולינה סולם יציב וחזק המותאם לצורת כף רגל יחפה.
בדגמים הפשוטים של טרמפולינות, תבחינו בסולם בעל 2 שלבים כאשר צורת השלב היא עגולה. סולם זה אינו חזק מספיק ובנוסף, מגרעת כף הרגל מחליקה עליו והילד עלול להחליק וליפול. הסולמות הפשוטים עשויים מפלסטיק והחזקים יותר עשויים מברזל.
סולם 3 שלבים המותאם לכף רגל יחפה זה הסולם הבטיחותי והידידותי ביותר. השלבים שלו הם מלבניים ולא עגולים ולכן, לא מחליקים עליו.
העדיפו טרמפולינה בעלת פתח כניסה עם אפשרות סגירה כפולה, שכוללת רוכסן דו צדדי ונעילה בקליפסים. בטרמפולינות איכותיות, הפתח ממוקם ליד עמוד כדי לאפשר אחיזה נוחה בזמן הירידה והעלייה מהטרמפולינה.

 

איכות הטרמפולינה – העמידות קובעת

בארץ פועלים מספר יבואנים אשר מייבאים טרמפולינות ברמות ואיכויות שונות. חשוב לדעת שלאיכות החומרים ממנה עשויה הטרמפולינה, יש משמעות רבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ככל שרשת ההגנה פשוטה ודקה יותר, כל עולה הסבירות לבלאי היא גבוהה יותר.
    חשוב מאוד להקפיד על רשת הגנה עמידה במיוחד שתהיה מוגנת בפני UV ומפני השמש הישראלית החזקה.
  • שימו לב שמשטח הטרמפולינה עשוי מחומר הנקרא פרמטרון, שמעניק גמישות ואלסטיות מיוחד למשטח וגם מאפשר שהמשטח תמיד יחזור למצבו הראשוני. משטח זה למעשה עשוי מחוטי ניילון שמכילים UV ותפורים בשיטת שתי וערב המאפשרת להשיג רמות קפיצה גבוהות ונחיתות רכות במיוחד.
  • חשוב שמגן הקפיצים יהיה עבה במיוחד ועשוי PVC מחוזק (P.P) ויכיל גם הוא UV גבוה מפני השמש.

קפיצי הטרמפולינה

הקפיצים הם שמעניקים את אפקט הקפיצה ולכן, מומלץ להעדיף טרמפולינה עם קפיצים חזקים ועבים במיוחד המעניקים חווית קפיצה מלהיבה במיוחד. קפיצים לא איכותיים יתארכו ויאבדו את האלסטיות שלהם מהר מאוד.

 

 

 

מי היצרן – השם שמאחורי המותג

חשוב מאוד לבדוק מי מייצר את הטרמפולינות ומהיכן הן מגיעות.הקפידו שהיצרן יהיה בעל ותק גדול ככל האפשר, וכמו כן שיהיה מותג שנמכר במדינות רבות בעולם ובכמויות רבות, כי הרי אין חכם כבעל הנסיון.כמו כן, טרמפולינות שמיוצרות במפעלו של המותג מאפשרות שליטה מוחלטת בייצור של הטרמפולינות ולכן, הסטנדרטים גבוהים. קיימות בשוק טרמפולינות רבות שמכונות “טרמפולינות מדבקה” והן טרמפולינה שמיוצרות בייצור המוני וכל יבואן מדפיס עליהן את שמו. טרמפולינות כאלו הן בד”כ פחות איכותיות, מכיוון שהייצור אינו מותאם ע”פ דרישות ספציפיות של יבואן מסויים, וחשוב לזכור שבכל מדינה יש צרכים שונים. בדקו מה הם תווי התקן, אמריקאי או אירופאי והעדיפו טרמפולינה עם תווי תקן גם אמריקאי וגם אירופאי, כך תדעו שהטרמפולינה איכותית ומכוסה על ידי התקנים החשובים. דעו כי נכון להיום לא קיים במדינת ישראל תקן לטרמפולינות ולכן לא ניתן להוציא לטרמפולינה תו תקן ישראלי.

 

 

 

מי היבואן – הקשר שלך עם המותג

מומלץ לבדוק מי היבואן של המוצר, ולהעדיף את היבואן הרשמי ואף הבלעדי של המותג כדי לוודא שהינכם מקבלים אחריות מלאה על מוצר איכותי שעומד בסטנדרטים של היצרן המקורי ושירות התואם להוראות היצרן. מומלץ לחפש ברחבי האינטרנט חוות דעת שנכתבו על היבואן ועל המוצר, וכמו כן לבצע חיפוש של שם היבואן+תלונות (לדוגמא: פלוני אלמוני+תלונות).

 

 

 

אחריות יצרן – השקט הנפשי שלכם

העדיפו אחריות יצרן לטווח ארוך ובדקו מה כוללת האחריות. העדיפו אחריות שכוללת אחריות על שילדת הטרמפולינה, על הקפיצים, על משטח הקפיצה, על מגן הקפיצים שהינו החלק המתבלה ביותר בטרמפולינה ועל רשת ההגנה. כמו כן ליבואן הרשמי בד”כ יהיו חלפים לשנים רבות ולכן תמיד מומלץ לקנות ממנו, גם אם המחיר נמוך יותר במקום לא רשמי. כמו שאומר המשפט המפורסם – טעמה המר של האיכות הירודה נשאר בפה הרבה אחרי ש

נעלם טעמו המתוק של המחיר הזול.

 

 

אביזרים נלווים לטרמפולינה

טרמפולינות פרימיום איכותיות מגיעות עם אפשרות להוספת אביזרים ואלמנטים נלווים המשדרגים את חווית הקפיצה והשימוש בטרמפולינה. כמו למשל, מתקן לאחסון נעליים בהם ניתן להניח את הנעליים בזמן הקפיצה או אוהל להצללה ולהארכת חיי הטרמפולינה וגם להגנת הקופצים מפני השמש בעת הקפיצה.

 

 

טרמפולינה איכותית בהתאמה אישית

בבואכם לבחור טרמפולינה איכותית, אחרי שהבנתם את החשיבות שיש לרשת ההגנה, לקפיצים, לעמידות ואיכות המתקן ולסולם, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים המשתנים מאחד לאחד כדי לאתר את הטרמפולינה המתאימה לכם ביותר

גודל הגינה

 

 

בדוק האם יש הגבלה בשטח הגינה. כיום קיימות טרמפולינות החל מ-2.4 מטרים ועד ל-5 מטרים. חשוב שהמתקן יהיה מותאם לשטח החצר. מדדו את החצר והחליטו על מיקום ייעודי לטרמפולינה והגיעו למעמד הרכישה עם מידות מבוקשות.

קהל היעד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חשוב להתחשב במספר הקופצים וטווח הגילאים. ככל שמשטח הקפיצה גדול יותר כך יש פחות סכנת התנגשות, יותר יכולת תמרון ויותר אפשרויות משחק.

תקציב נתון

 

 

 

במצב הכלכלי של היום, כל שקל חשוב וחלקי חילוף הם עניין יקר. לכן, הקפידו לרכוש טרמפולינה מחברה בעלת ניסיון וותק שמעניקה אחריות על מוצריה. טרמפולינה באיכות נמוכה והתקנה שלא נעשית על ידי מתקינים מקצועיים היא “תענוג” יקר יותר. החיסכון ברכישה הראשונה מתבטל כנגד התיקונים שיידרשו ועלותם הרבה. זכרו שטרמפולינה היא רכישה לשנים רבות ובעתיד סביר שעלותם תהיה רבה ולכן, העדיפו את הטרמפולינה האיכותית ביותר בשוק.

לוגו של וואטסאפ שלחו ווטסאפ !
דילוג לתוכן