מה זה מיטת היפוך? הסבר קצר ולמי מתאים

0.00

קטגוריה

עמוד השדרה:

עמוד השדרה הוא מרכז השלד האנושי שבאמצעותו נתמכות ואליו מחוברות יתר עצמות הגוף. עמוד השדרה עשוי חוליות של עצם ספוגית, שתפקידן לשאת את משקל הגוף. בין הספוגיות מצויות לוחיות = דיסקים שעשויות סחוס. (עמוד השדרה מורכב מ-24 חוליות). מרבית כאבי הגב נגרמים כתוצאה מבעיות של עמוד השדרה עצמו – בחוליות, במפרקים, בדיסקים שבין החוליות, בעצבים שנלחצים בתעלת עמוד השדרה וברקמות הרכות שסובבות את עמוד השדרה (שרירים ורצועות( . בין חוליה לחוליה נמצא הדיסק ותפקידו למנוע חיכוך יתר של חוליה אחת על גבי השנייה ובכך למנוע זעזוע מוגבר של עמוד השדרה. הדיסק מהגרעין (nucleus) שסופג את רוב הזעזוע והגרעין מוקף על ידי מעטפת (annulus). חלקים מאוד חשובים אשר עוטפים את חלקי החוליות הם השרירים והגידים אשר שומרים על היציבות של החוליות כל אחת בנפרד ושל כולן יחד. הרבה פעמים בגלל זעזועים או עומס יתר מתעוררים כאבי גב

כאבי גב:

למי מאיתנו אין אותם ? כאבי גב הם מאוד שכיחים באוכלוסייה, כיום שלושה מתוך ארבעה מבוגרים סובלים ממנו על בסיס יומיומי. לא נדיר לשמוע את אחד מחברנו לעבודה או ללימודים מתלונן שהוא זקוק לטיפול בכאב גב. את כאבי הגב כולנו מכירים, אנו מאמצים את עמוד השדרה שלנו בכל רגע, בכל פעולה ובכל יום. לדוגמא: הרמנו משהו כבד, עשינו תנועה מהירה או לא נכונה, נרדמנו על הספה או נהגנו כמה שעות ברצף- זה תמיד יבוא על חשבון הגב שלנו. לפעמים אנו כלל לא מודעים לרמת הנזק הבלתי הפיך שאנו גורמים לו.

בעקבות צמיחת ענף הטכנולוגיה וההיי טק, אנו מוצאים את עצמנו יושבים שעות על גבי שעות במשרד על כסא מול מחשב ללא תזוזה או שחרור נכון של הגוף,  מה שמשפיע ישירות גם על היציבה הלא נכונה שלנו. רובנו הולכים כפוף מבלי לשים לב לזאת כלל! כמובן שגם הרצון להספיק דברים בזמן מסיים יוצר עלינו לחץ שהוא רק עוד אחת מהסיבות לכאבי הגב. ידוע שמקרים של מצוקה פסיכולוגית,שינוים נוירולוגים או אפילו קצב חילוף חומרים משפיעים ישירות על הגוף ובמקרה שלנו גם על עמוד השדרה.

כאבי הגב הם לרוב קלים וחולפים מעצמם ורק בקרב מיעוט יהפכו למטרד קשה וממושך הזקוק לטיפול והכוונה, עם זאת רצוי להתייחס ברצינות גם למקרים הקלים על מנת למנוע הפיכת הבעיה לכרונית ולמנוע מוגבלות כרונית ביכולות הפיזיות שלך. הטיפול בבעיות גב תחתון כרוניות הוא מאתגר ועלול להימשך זמן רב. כאבי גב תחתון יכולים להיגרם מטראומה כגון תאונות דרכים, נפילות או פציעות ספורט אך לרוב, הרקע לכאבי הגב הוא עומס מצטבר הגורם לנזק מצטבר.

בעיות גב:

85%  מהאוכלוסייה  יסבלו מכאבי גב תחתון במהלך חייהם, רובם יותר מפעם אחת. מדובר בכאב חד ומפלח שמורגש באזור החוליות המותניות התחתונות ועשוי להקרין גם על אזור הרגליים והעכוז. לעיתים כאב הגב מקרין לרגליים או למפשעות ולפעמים הוא מקרין גם לגב עליון. 15%  סובלים מכאב גב בכל רגע נתון. 2-5% סובלים עקב כאבי גב כרוניים.

מרבית הסובלים מכאבים בגב, יוצאים מחדר הרופא כשהם חסרי אונים,  שכן לרוב לא ניתן לאתר את הגורם לכאבי הגב התחתון. מדובר באזור בגוף שנושא בעומס רב, נפשי ומכני. הגורמים לכאבי הגב עשויים להיות קשורים בפגיעה בחוליות הגב, בפרקים או בדיסק, בהתנהגות לא נכונה שגורמת לתנועות מזיקות לגב ובמתחים נפשיים. בנוסף, נמצא קשר בין כאבי גב תחתון לבין אורח חיים שאינו בריא, הכולל עישון, עודף משקל, עבודה פיזית קשה וכושר גופני ירוד

בעיות גב תחתון כוללות טווח רחב של מצבים, החל מכאב חד, קצר מועד ועד לכאב כרוני, ממושך, הגורם ללוקה בו לפגיעה קשה באיכות החיים, בתפקוד תקין בחברה ובמשפחה ועוד. הכאב מוגדר כחריף כאשר משכו הוא עד שלושה חודשים, וכרוני אם תקופת הכאב עולה על שלושה חודשים. כאבי גב תחתון הם הסיבה השנייה בשכיחותה כגורם לפנייה אל רופא המשפחה, ואחת מהסיבות השכיחות לתחלואה ולנכות בקבוצת הגיל שבין 20 ל-60 שנה.

הכאב הכי נפוץ הוא בגב התחתון

אם נדמיין לרגע שגופנו הוא יקום בפני עצמו, הרי שעמוד השדרה הוא מרכז היקום, או אם תרצו: עמוד התווך שלו. בניגוד לאיברים אחרים בגופנו, לעמוד השדרה אין תחליף, והוא האחראי הראשי לביסוס היציבות הגופנית שלנו (ובמובנים רבים גם לביסוס יציבותנו הנפשית), ובכך הוא משליך על מהותנו בכללותה. .

הגב התחתון פגיע כל כך כיוון שהוא תומך ברוב משקל גופנו.  אופי החיים העכשווי המשלב פעילות גופניות מועטה, ישיבה ו/או נהיגה ממושכת מחד, והיעדר פעילות גופנית מאידך, מביא מטופלים רבים להתלונן על כאבי גב. רבים המאמינים, שלא בצדק, כי מרבית כאבי הגב התחתון נגרמים כתוצאה מפריצת דיסק, תזוזת חוליה או היצרות תעלת השדרה. למעשה, אמונה זו מוטעית, שכן 97% מכאבי הגב הינם כאבים מכאניים המוגדרים ככאבי גב תחתון לא-ספציפיים.

 

כאבי גב קרב ילדים:

נוח למדי לשַמֶר עמידה רפויה/ גב כפוף, כתפיים שמוטות ולהישען על רצועות בגיל צעיר, משום שבמצב זה אין צורך להפעיל את השרירים ולפקח (קוגניטיבית) על היציבה, ולמעשה, הרצועות משמשות כגורם פסיבי המשמר אותנו במנח כפוף, תוך חיסכון באנרגיה (השרירים לא צריכים לפעול).אולם (!) בדגש חזק!!, הרצועות אינן מיועדות (ולא מסוגלות) לעמוד בעומסים גבוהים לאורך זמן ועוברות תהליך של היחלשות (סוג של ‘התעייפות החומר’), עד שהן נמתחות (כמו גומייה שנשחקה) וכבר אינן מסוגלות עוד לתמוך במנח הקודם שלנו, ואז חלה כפיפה נוספת בעמוד השדרה, וזהו תהליך פרוגרסיבי/ מגמתי (מעין ‘מעגל קסמים’ שלילי), השוחק את הרצועות באופן קבוע והדרגתי… תהליך דומה של שחיקה עובר על הסחוסים והדיסקים שבין החוליות וכך, בהדרגה, צצים סימפטומים של כאב (כתוצאה מלחץ א-סימטרי על מבנים, מלחץ על קצות עצבים- לא הזכרנו זאת קודם: לאורך עמוד השדרה עובר ‘חוט השדרה’- רשת עצבים היורדת מהמוח כלפי מטה בתעלת עמוד השדרה. הימצאות במנח גב כפוף, לוחצת באופן עקיף או ישיר על קצות העצבים, דבר המתפרש ככאב…).

כאבי גב בקרב ילדים לא זכו עד לפני כמה שנים לתשומת לב כלשהי, אך ככל שהתקדמנו בחקר בעיית כאבי הגב, כך הלכה וגברה ההתעניינות שלנו בסוגיה הזאת. כיום אנחנו יודעים ששכיחותם בילדים גבוהה באופן מפתיע, ומחקרים שונים העלו ש-40% מכלל הילדים סובלים מכאבי גב. באשר לשאלה אם כאבי גב בילדות מבשרים על סבירות גבוהה יותר לכאבי גב בגיל מבוגר – התשובה היא חיובית באופן חד משמעי. מהסיבה הזאת יש לעשות כל מאמץ כדי לזהות את הבעיה בגיל צעיר ולטפל בה, ובכך לא רק לשפר את איכות חיי הילד, אלא גם לדאוג לעתידו.

כאבי גב תחתון. מה הסיכון שלי זה יקרה?

הסיכון הוא גדול! או אפילו ענק ללא קשר עם מוצאכם, מהו מינכם, גילכם או מהו צבע העור שלכם. עם זאת סיכוייהם של קבוצות אוכלוסין מסוימות לסבול מכאבי גב תחתון גבוהים יותר מקבוצות אחרות. כך למשל הסיכויים של אנשים מעל גיל שלושים לסבול מכאבי גב תחתון עולים באופן משמעותי.

קבוצות סיכון נוספת כוללות נשים בהריון, אנשים במצבים של דיכאון ומתח כרוני, אנשים בעלי משקל עודף, אנשים שאינם פעילים גופנית, אנשים שמעשנים, אנשים בעלי עודף משקל ואנשים בעלי עבודות המחייבות נשיאת משאות, כפיפות, סיבובי אגן וויברציות

 

היתרונות לטיפול תלייה בהיפוך:

המכשיר המהפכני לטיפול בבעיות וכאבי גב כל כך פשוט וכל כך יעיל!! המכשיר מותח את הגוף לכל אורכו בעזרת כוח הכבידה ומשחרר את הלחצים המופעלים על הסחוסים והעצבים שבעמוד השדרה. יחד עם המתיחה משולבים תרגילים הממקדים את פעולת המתיחה באזור המפרקים הבעייתיים, מסייעים בשחרורם ומקלים על הכאב. התרגילים בשילוב עם נשימה עמוקה משפרים את זרימת הדם לסחוסים ולרצועות וכך מסייעים להתחדשותם. ההטיה האחורית גם עוזרת להזרים דם למוח ובכך משפרת את תפקודיו.

שיטת ההיפוך הינה הדרך היעילה ביותר לשמור על הגב ועל בריאות עמוד השדרה. על ידי מתיחת השרירים והפחתת הלחץ, עמוד השדרה מתארך וכך מתאפשר לחזור ליישור הטבעי. כאשר השרירים מכווצים זרימת הדם נעשית איטית ופחמן דו חמצני וחומצת החלב לא משתחררים, דבר המביא לכאב בשרירים. רק פעולת היפוך תגרום לזרימת דם תקינה ותשחרר את הגוף מגורמי כאב כפי שתוארו.

יעיל במיוחד לטיפול ב :

-כאבי גב מכל הסוגים
-פריצות דיסק בעמוד השדרה
-כאבי ברכיים וקרסוליים
-בעיות במפרק הירך ואישיאס
-כאב ונוקשות בכתפיים ובצוואר
-עקמת- סקוליוזיס וקיפוזיס
-מחלות ניווניות של המפרקים
-מחלות הדורשות ניקוז הריאות כגון CF
-שיפור הזיכרון והחשיבה

תלייה בהיפוך מסייעת בהפחתת כאב:

לחץ ומתח יכולים לגרום לעיוות בשרירי הגב,הצוואר והכתפיים, כמו כן לכאבי ראש ולבעיות נוספות
אחרות.  שרירים מכווצים ותפוסים מפתחים התקפי כאב ועוויתות בעקבות הפחתת אספקת החמצן והאטה בזרימת הדם והלימפה. מצב זה מאפשר אגירת כימיקלים פסולים בשרירים עצמם.
תלייה בהיפוך רק לכמה דקות יכולה לסייע בהרפיית השרירים התפוסים ובכך לזרז את זרימתו של
נוזל הלימפה, המסייע בהעברת הפסולת בגוף החוצה, תוך נשיאתה במחזור הדם. ככל שפסולת זו מתנקה מהר יותר ואספקת חמצן חדשה נכנסת, כך הכאב והשרירים התפוסים יוכלו להיעלם מהר יותר.שיטת התלייה בהיפוך מאריכה את עמוד השדרה ומגדילה את הרווח בין החוליות, מצב אשר משחרר את הלחץ מהדיסקים, הרצועות ומשורשי העצבים. פחות לחץ במקומות אלו= פחות כאבי גב!

תלייה בהיפוך מסייעת בהפחתת השפעות ההזדקנות הנגרמות כתוצאה מכוח משיכה:
ככל שגופנו מזדקן, איברים פנימיים כגון:כליות,קיבה ומעיים,מתחילים לצנוח.
עם גיל העמידה, אחת הסיבות להעלאה במשקל הינה תזוזתם של איברים הפנימיים.
תלייה בהיפוך מסייעת לאותם איבריים לחזור לצורתם המקורית ולמקומם הרגיל בגופנו.

תלייה בהיפוך וספורט:

לאחר פעולות גופניות ,תלייה בהיפוך עשויה לסייע לספורטאים ליישור מחדש של עמוד השדרה לשמירה על ביצועים טובים לפרק זמן ארוך יותר.  אנשים אשר עוסקים בספורט, יכולים להשיג הטבה משמעותית ע”י טיפול יומי בתלייה בהיפוך. בנוסף  התנועתיות הנוצרת מהיפוך התלייה מותחת את הרצועות והרקמות המחברות, ובכך מסייעת להגן על הספורטאי מפני פציעות ספורט חמורות.

 

כיצד המכשיר פועל?

סוד האפקטיביות של המיטה במשענת הגב המחליקה על גבי גלגיליות ומגיבה לתנועות הגוף בעת ביצוע התרגילים. לרוב מספיק להשתמש בהטיה אחורית של 15 מעלות. במידה ורוצים מתיחה חזקה יותר ניתן להשתמש בהטיה של 30 מעלות. אפשר להשתמש במכשיר בשכיבה על הגב או על הבטן.

למי זה מתאים?

עשרות אלפי מכשירים באירופה ובארה”ב נמצאים בבתים פרטיים, במרפאות לפיזיותרפיה, כירופרקטיקה, ומרפאות המתמחות בבעיות גב. המכשיר מומלץ ע”י רופאים ומשמש בבתי חולים למטרות שיקום לאחר ניתוח ולמטרת מניעה. מפעלים ומוסדות כגון VOLVO, התעשייה האווירית השבדית, חיל האוויר השבדי וגם והנבחרת האולימפית של שבדיה משתמשים במכשיר על מנת להקל על הבעיות הבריאותיות של עובדיהם. יש לציין שהמכשיר מצוין לכל שכבות הגיל (גם לילדים וגם למבוגרים).

הדרך לבריאות שלמה נמצאת בידיך. מיטות ההיפוך שאנו מייבאים, מסייעות לאנשים רבים ברחבי העולם לחזור לחיים ללא כאב, הוא יכול לעזור גם לך.!!

 

מכשיר המסטרקר משמש אותי לטיפול בעיקר בסובלים מכאבי גב וקרינה לגפיים תחתונות על רקע של פריצת דיסק מותני הלוחצת על רקמת עצבים. התלייה ההפוכה משחררת לחץ מרקמות הגב התחתון ונותנת הקלה במקרים רבים. מכשיר המסטרקר מועיל גם במקרים בהם יש לשקם שרירי גפיים תחתונות ושרירי בטן. התרגול נגד הגרביטציה נותן מימד נוסף לתהליך חיזוק השריר החלש או הפגוע.”
ד”ר נמרוד לירם, כירופרקטור

 

 

 

לוגו של וואטסאפ שלחו ווטסאפ !
דילוג לתוכן